Copy, paste

As I was preparing my response to the photography challenge for this week I quickly realised how often I frame my images on simple and uncluttered motifs. So in order to satisfy the topic of prolific I had to turn to images I had taken in Japan over two and a half years ago, during the first formative months of my photographic journey. The first five images were taken in Kyoto, in and around the temples and shrines of the old capital of Japan. The sixth image was made in the Toshogu shrine in Nikko after the rain finally began to abate on the final day of our stay. I like the mix of orderliness and chaos in the repeating motifs in the images. I find it a good analogy to the human condition, at least in the attempt to create order and separation from the apparent unruliness of nature.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

And finally a monochrome version of the Fushimi Inari gates image. The graphic pattern created by the sunlight streaming between the gates screams out for a black and white treatment, but at the same time the defining characteristic of the gates is lost…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Five other responses that I enjoyed this week:
Rainy windows by Jane Lurie Photography
Spring has arrived by Reinhold Staden Photography
Koi Conglomerate by Out of My Write Mind
Prolific by Toffipics
Hopes above dreams by D’Almeida


 

Als ich meine Antwort für die Fotografie Herausforderung für diese Woche vorbereitete, war es mir schnell klar, dass ich einfache und klare Motive in meinen Fotos bevorzuge. Deswegen bin ich zurück zu den Fotos gekehrt, die ich in Japan vor 2,5 Jahre gemacht habe, um das Thema ‘prolific’ (reichlich) anzupassen. Ich habe diese Fotos in den ersten prägenden Monaten meiner fotografischen Reise gemacht, währenddessen ich ein bisschen von allem ausprobiert habe. Die ersten fünf Bilder waren in den Tempeln, Schreinen und Hintergassen von Kyoto gemacht, die alte Hauptstadt von Japan. Das sechste Bild habe ich in dem Toshogu Schrein in Nikko aufgenommen, kurz nachdem der Regen endlich an unserem letzten Tag aufhörte. Die Mischung von Ordentlichkeit und Chaos von den wiederholten Motiven in den Bildern gefällt mir sehr. Ich finde sie eine gute Analogie zur menschlichen Verfassung, zumindest im Sinne von unseren Versuch Ordnung und eine Trennung von der Wildheit der reinen Natur zu schaffen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Und als letztes habe ich eine schwarz-weiss Version vom Bild mit den Fushimi Inari Toren. Das graphische Muster, dass durch das Sonnenlicht an den Toren entsteht, ruft eine monochromatische Abbildung hervor. Leider verlieren aber dann die Toren ihre bekannte Farbe…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Advertisement

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.